۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۴۲

فرهمندامین خبر داد:

اولین ایستگاه مطالعه اردبیل در فرودگاه اردبیل راه اندازی می شود

اولین ایستگاه مطالعه اردبیل در فرودگاه اردبیل راه اندازی می شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از راه اهندازی اولین سازه ایستگاه مطالعه استان در فرودگاه اردبیل خبر داد.

صادق فرهمندامین در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: این ایستگاه اولین سازه از مجموع هشت ایستگاه مطالعه اختصاص یافته به این استان توسط نهاد کتابخانه ای کشور است.

وی با بیان اینکه این ایستگاه همزمان با سراسر کشور فردا طی مراسمی در محل فرودگاه اردبیل افتتاح و به بهره برداری می رسد، یادآور شد: در این ایستگاه 15 بخش برای جاگذاری 15 عنوان کتاب در نظر گرفته شده که هز بخش نیز ظرفیت 50 جلد کتاب را دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه از این تعداد پنج عنوان کتاب کودک و نوجوان و 10 عنوان کتاب مخصوص بزرگسالان است، یادآور شد: کتابهای کودک و نوجوان شامل مقاطع مختلفپیش دبستانی، کودکان سالهای آغاز دبستان، پایان دبستان، نوجوانان مقطع راهنمایی و دبیرستان است.

وی کتابهای بزرگسالان را نیز با موضوعاتی نظیر دین، داستان، شعر، خاطره و طنز، خانواده، تاریخ، اندیشه، علوم و فنون، ادبیات، دانستنیهای عمومی و دو عنوان برای افراد با تحصیلات کمتر از مقطع راهنمایی عنوان کرد.

فرهمندامین هدف از اجرای این طرح را انتقال کتابخانه به فضای ترددی مردم به منظور دسترسی آسان به کتاب، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، توسعه مطالعه مفید و افزایش سطح کتابخوانی در استان عنوان کرد.

وی عنوان کرد: مرحله دوم راه اندازی این ایستگاه ها نیز در ساختمان استانداری، مصلی و مسجد میرزا علی اکبر اردبیل  خواهد بود که با ایجاد هشت سازه تخصیص یافته به استان سالانه 50 هزار جلد کتاب در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
 

کد خبر 1807241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha